Apertura degli ordini per la nuova Renault 4 E-Tech Electric

Apertura degli ordini per la nuova Renault 4 E-Tech Electric

24 0

Affascina tutti con il suo design retro-futurista audace e si adatta a diverse necessità grazie alla lunghezza di carico di 2,20 metri e un bagagliaio da 420 litri. Il portellone posteriore si abbassa fino al paraurti, offrendo una soglia di carico eccezionalmente bassa di soli 61 cm, 10 cm inferiore alla media dei concorrenti! Il Renault 4 E-Tech Electric è dotato anche dell’equipaggiamento Extended Grip e presenta una capacità di traino di 750 kg, sufficiente per affrontare ogni tipo di strada e ogni avventura.

Al passo con i tempi, il Renault 4 E-Tech Electric si distingue anche per la tecnologia, che garantisce sicurezza con numerosi sistemi ADAS, così come una migliore esperienza di guida e di vita a bordo, grazie al sistema OpenR Link integrato con Google. Quest’ultimo offre più di 50 App, servizi connessi e Reno, l’avatar ufficiale di Renault, arricchito da ChatGPT. Queste caratteristiche rendono l’auto elettrica compatta della nuova generazione un vero punto di riferimento.

I clienti che hanno acquistato il R4 R Pass avranno la priorità per ordinare il Renault 4 E-Tech Electric. A partire dal 4 marzo, verranno contattati dai concessionari Renault da loro selezionati al momento dell’acquisto del R4 R Pass per un periodo di prelazione di 8 giorni (fino all’11 marzo incluso) per configurare e ordinare il veicolo, diventando così tra i primi a riceverlo. Gli altri clienti potranno effettuare l’ordine a partire dal 12 marzo. La configurazione Urban Range rende disponibile la gamma Renault 4 E-Tech Electric a un prezzo di partenza di 29.900 euro.

Equipped with an electric motor with rotors at 90 kW (120 hp / 225 Nm) and a 40 kWh lithium-ion battery with NMC chemistry, it offers a range of up to 308 km. The versatility of the Renault 4 E-Tech Electric is further demonstrated in the second configuration known as Comfort Range, which includes a 110 kW (150 hp / 245 Nm) motor and a 52 kWh lithium-ion battery with NMC chemistry. This version boasts a WLTP cycle autonomy of up to 408 km, with a starting price of 32.900 euro.

In both cases, the Renault 4 E-Tech Electric is fitted with an 11 kW bidirectional AC charger, allowing it to use the Power to Object (V2L, vehicle-to-load) feature, enabling devices to be powered from the car’s battery at 220 V. This makes the Renault 4 E-Tech Electric a key part of the energy ecosystem. Charging from 15% to 80% using an 11 kW AC charger takes 3 hours and 13 minutes for the 52 kWh battery and 2 hours and 37 minutes for the 40 kWh battery.

For rapid charging, the Comfort Range is equipped with a 100 kW DC charger, while the Urban Range features an 80 kW DC charger. In both scenarios, the time to charge from 15% to 80% is reduced to just 30 minutes. The Renault 4 E-Tech Electric will be available throughout the year in the Plein Sud version, featuring an electric canvas sunroof. The large dimensions of the roof (92 x 80 cm) allow passengers in the rear seats to enjoy the benefits of the opening without sacrificing headroom.

Similar to the Renault 5 E-Tech Electric and other models in the Renault lineup, customers of the Renault 4 E-Tech Electric can benefit from a connected vehicle maintenance service. There’s no longer the hassle of worrying about the next service or when to replace the brake pads. Vehicle maintenance allows customers to organize service appointments using a scheduled maintenance calendar and a service history record.

Scheduling an appointment with the My Renault App is easy at the most convenient times. Personalized notifications: When significant events occur, customers are alerted via email, SMS, and the My Renault App. This enables them to reach out for assistance or consult user guides. Real-time health status of the vehicle can also be monitored on the My Renault App. Predictive wear forecasting: Renault has developed predictive mechanisms to inform customers about the condition of components like brakes or battery status, proposing replacements when necessary.

– Photo courtesy of Renault Group Italia –

Have you wanted to publish content from Italpress.com on your website or promote your business on our site and those of our partner publications? Contact us at [email protected]



Fonte notizia

Related Post